"Kucingku telah tiada"

Pagi nie cuaca sangat tenang, hujan di pagi hari membuatkan aku rasa malas nak bangun nak tido...
tp, apekan daya kena bangun jgk sbb anak dara xelok lah kan tido smpi tengah hari..
sbnrnye nak elak drpd mak bising je.. 

me n mak

sprt hari2 biasa aku teman mak aku pergi hntr akak aku kerja.. cdgnye aku nak SHOPPING hari nie, tp tak jadi sbb hujan...
so aku teman mak aku je lah pg tabung haji..hehe, anak solehahlah katakan.. 


lpas je teman mak aku, aku baliklah rumah... sampai je, aku terus crk kucing aku. namanye BUNA.. kucing aku nie dr malam semalam aku crk tak jumpe..
aku risau sgt sbb kucing nie sakit, tp tak tahu sakit ape...
bile aku jmpe jer, aku try nak pegang die, tp, die jerit...mungkin sakit kot...
masa tuk aku pindahkan die ke tmpt yg lbh selesa, die tergelincir masuk dlm parit...
nie sbb Buna duduk tepi parit..Buna tercungap2 dlm parit, aku sedaya upaya selamatkan die,
tp, mgkn dah ajal die...Buna dpt gerakkan kaki die beberapa minit jer...
then, die terus kaku...

Buna lbh krg mcm kucing yg tengah tu...

Aku sgt sedih sbb Buna kucing yg tak menyusahkan...Allah lbh sygkan Buna...
Aku terima dgn hati yg redha...walaupun sedih, aku kena terima hakikat yg Buna dah xdw..

Aku akan rindukan Buna...Bulat dan Putih akan aku jage dgn baik lpas nie...

0 comments:

Post a Comment